
Nazwa Przedsięwzięcia: Poprawa efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej w Luboszu
Wartość całkowita Przedsięwzięcia [PLN] - 1 165 936,47
Wartość kwalifikowalna Przedsięwzięcia [PLN] - 947 915,83 70
Data rozpoczęcia realizacji Przedsięwzięcia: 2024-04-02 10 r.
Data zakończenia realizacji Przedsięwzięcia: 2025-11-30 r.
Opis Przedsięwzięcia:
Głównym celem realizacji projektu jest termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej im. Konstytucji 3 Maja w Luboszu.
Jego zakres rzeczowy obejmuje:
1. Opracowanie audytów energetycznych, audytów ex-ante, ex-post,
2. Przygotowanie opinii ornitologicznej,
3. Wykonanie dokumentacji projektowej stanowiącej podstawę do opisu przedmiotu zamówienia dla wykonania robót budowlanych i bazę na podstawie, której został opracowany kosztorys inwestorski będący podstawą ustalenia wartości zamówienia na roboty budowlane,
4. Prace termomodernizacyjne (docieplenie ścian zewnętrznych budynku i ścian cokołowych) wraz z:
- modernizacją instalacji centralnego ogrzewania polegająca na zmianie źródła ciepła z kotłowni węglowej w części szkolnej na kocioł na pellet,
- montażem nowej kotłowni na pellet, która będzie odpowiadała za przygotowanie ciepłej wody użytkowej,
- niezbędnym pracami towarzyszącymi i odtworzeniowymi,
5. Działania edukacyjne i promujące aktywność fizyczną:
Akcja "Ekotydzień" na przełomie kwietnia i maja 2025 r. ,w ramach której przewiduje się:
1. EKO ścieżkę z hasłami ekologicznymi - uczniowie wypalą hasła na drewnianych tabliczkach, które zostaną powieszone na drzewach w parku lub/i nad jeziorem - kontynuacja działania ścieżki edukacyjnej,
2. Zajęcia dla dzieci i uczniów z programu „Lekcje z klimatem” w sześciu obszarach tematycznych: nauki o klimacie, sprzężeń zwrotnych ze szczególnym podkreśleniem bioróżnorodności, adaptacji i mitygacji, energetyki, społecznych skutków zmian klimatu, i innych źródeł informacji o klimacie,
3. Wyjazd uczniów i nauczycieli na farmę fotowoltaiczną czy wiatrową, do Mnich – SIRECO, segregowanie odpadów,
4. Być eko - zakup roślin miododajnych (budleje, jeżówki)– poszerzenie „Ogrodu marzeń czyli strefy Eko relaksu” – omówienie korzyści z sadzenia roślin miododajnych,
5. Stworzenie łąki kwietnej przez dzieci uczęszczające do oddziałów przedszkolny i klasy I-III (Zasiew, obserwacje roślin podczas zajęć),
6. „Eko torba na zakupy”- malowanie toreb, zmniejszenie korzystania z płatnych toreb plastikowych,
7. EKOwioska- film o ekologicznych źródłach pozyskiwania energii (panele fotowoltaiczne, kolektory słoneczne, pojemniki na wodę opadową, kompostowniki, segregacja śmieci), stworzony przez uczestników koła reporterskiego. Prezentacja dla uczniów, nauczycieli i społeczeństwa,
6. Informacja i promocja KPO (zadanie nie będzie generowało kosztów w ramach projektu).